torsdag 20 oktober 2011

On Thursdays...

Ciara & Ron




Violin class at Finlandsinstitutet

2 kommentarer:

Linda sa...

Nej en sån ljuvlig liten ponny! Jag borde nog föra Simeon och rida oftare. Nu när vi bara rider i Korpo så blir det helt för sällan, han får ju aldrig nån vana. Tror ridning sku vara SÅ bra för honom, träna hans empati, hans motorik, allt! Måste börja luska ut nåt passligt ställe...

jennifer sa...

Jag tycker också att det är en super-idrottsform på ALLA sätt. Mark började också rida tillsammans med en skolkompis förra veckan och tyckte det var jätteroligt, hoppas det håller i sig. De går en 10 veckors kurs där tyngdpunkten ligger på att de lär sig att själva hantera hästen på ett säkert sätt - smart, tycker jag. Om han vill forstta nästa år så får de gratis minibuss-skjuts från fritids (eftis) till stallet och tillbaka. Det kallar jag lyx!! Och ikväll blir det min tur att gå på lektion, jess!!!